1.Tomáška, Ľ. (2024). Popularizácia vedy ako zdroj vzájomného porozumenia. .týždeň 06/2024
6.Tomáška, Ľ. (2021). (Nielen) pandemické poznámky vysokoškolského učiteľa. Dennik N, 26.7.2021
7.Tomáška, Ľ. (2021). Posledný človek, ktorý vedel všetko. .týždeň, 4/2021
9.Tomáška, Ľ. (2020). O zmysluplnom hodnotení študentov. Informační listy GSGM 54: 21-27.
13.Tomáška, Ľ. (2019). O predpovediach vedeckých objavov. Informační listy GSGM 53: 36-40.
23.Tomáška, Ľ. (2014). Nobelove ceny 2013: Post scriptum .týždeň 12.1.2014
24.Tomáška, Ľ. (2013). S premiérom na hrádzi o verejnom obstarávaní. SME 21(194), 20.8.2013, str. 13.
25.Tomáška, Ľ. (2013). Čo vieme, že nevieme... o sebeklame. SME 21(1), 2.1.2013, str. 11.
26.Tomáška, Ľ. (2012). Čo vieme, že nevieme. SME 20(298), príloha Víkend, 29.12.2012, str. 9.
27.Tomáška, Ľ. (2012). Dva fantastické experimenty. .týždeň 51-52/2012, str. 39.
28.Tomáška, Ľ. (2012) Tri experimenty slovenskej vedy. .týždeň 35: 57-59.
29.Tomáška, Ľ. (2012) Vedeckú štúdiu urobili deti. SME 20/1/2012.
30.Tomáška, Ľ. (2011) O hnuse. Rozhovor s Martinom Mojžišom. .týždeň 39: 47.
31.Tomáška, Ľ. (2011) Udelili prestížne ocenenia Petra Fedora. SME 15/12/2011.
32.Tomáška, Ľ. (2010) Slovenská veda sa stala svetovou. SME 15/12/2010.
33.Tomáška, Ľ., Pišút, J. (2010) Univerzita, spoločnosť. .týždeň 45/2010
35.Tomáška, Ľ., Nosek, J. (2009) Konce chromozómov .týždeň 51-52: 64-65.
36.Tomáška, Ľ. (2009) Zlyhanie našej generácie .týždeň 35: 12-16.
37.Nosek, J., Tomáška, Ľ. (2009) O univerzitách, peniazoch a molekulách .týždeň 8: 76-81.
38.Tomáška, Ľ. (2007). Neoriginálne o originalite. Knihy a spoločnosť 4, č.2., str.2.
39.Tomáška, Ľ. (2007). O hľadaní otázok. Knihy a spoločnosť 4, č.12, str. 5.
40.Tomáška, Ľ. (2006). Kniha ako motivačný nástroj. Knihy a spoločnosť 3, č.5., str.9.
41.Tomáška, Ľ. (2006). Erotický život kvasiniek. .týždeň 14. august 2006, str. 62-63
42.Tomáška, Ľ. (2005). Prečo máme radi Diamonda? Knihy a spoločnosť 2, č.1., str. 7.
43.Tomáška, Ľ. (2005). Tretia kultúra. Naša Univerzita 49 (č.5), p.12.
44.Tomáška, Ľ. (2005). Prečo máme radi Jareda Diamonda? SME 13, č.27, str. 31-32.
45.Tomáška, Ľ. (2005). Prečo je dobré pýtať sa Prečo? SME 13, 24.2.2005, str. 31.
46.Tomáška, Ľ. (2005). Kultúra je súčasť ľudskej biológie. Knihy a spoločnosť 2:, č.10., str. 3.
48.Kováč, L., Tomáška, Ľ. (2004). Slovo o vede a učiteľoch. Britské listy 2.3.2004, ISSN 1213-1792
49.Tomáška, Ľ. (2004). O altruistoch a egoistoch. Slovo 6, č. 5, str. 19. (Kováč, L. (2004). O učiteľoch egoistoch: antitéza. List kolegovi Ľubomírovi Tomáškovi. Slovo 6, č.7., str.10.)
50.Kováč, L., Tomáška, Ľ. (2004). Do tretice o vede a učiteľoch. Slovo 6, č. 9, str. 11.
51.Tomáška, Ľ. (2004). Tretia kultúra. Knihy a spoločnosť 1, č.3., str. 2.
52.Tomáška, Ľ. (2003). (Ne)známy genóm. Slovo 5, č. 45, str. 13.
53.Tomáška, Ľ., Nosek, J. (2003) Biocentrum: Spoločné laboratórium katedier genetiky a biochémie Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Informační Listy Genetické Společnosti Gregora Mendela 26: 37-40.
54.Tomáška, Ľ. (2002). Motivácia študentov do diskusie formou error-prone prednášok. Naša Univerzita 47 (č.3): p.10.
55.Tomáška, Ľ. (2002). Problémy výuky biológie na amerických univerzitách: Špecifický, alebo všeobecný problém? Naša Univerzita 47 (č.4), p.5.
56.Nosek, J., Tomáška, Ľ. (2002) Lineárne mitochondriálne genómy kvasiniek: Model pre štúdium alternatívnych, na telomeráze nezávislých, mechanizmov replikácie telomér. Informační Listy Genetické Společnosti Gregora Mendela 25: 16-19.
57.Tomáška, Ľ. (2001). How to get paid for having fun? Naša Univerzita 47 (č.7): p.7
58.Tomáška, Ľ., Nosek, J. (2001) Alternatívne stratégie replikácie telomér I. Vesmír 80: 392-396.
59.Tomáška, Ľ., Nosek, J. (2001) Alternatívne stratégie replikácie telomér II. Vesmír 80: 443-445.
60.Nosek, J., Tomáška, Ľ. (2001) Replikácia telomér: Lekcia z mitochondriálnej genetiky. Bulletin Československé společnosti mikrobiologické 42: 138-140.
62.Tomáška, Ľ., Nosek, J. (2000) Molekulárna darwinovská evolúcia in vitro, in vivo, in silico: Od dlhokrkých žiráf k mitochondriálnym teloméram. Zborník sympózia Kognitívne vedy III, CHTF STU Bratislava, 22. marec, 2000. pp. 62-79.
63.Tomáška, Ľ. (1999). Slovenskí vysokoškolskí učitelia: Akí sú, prečo ostávajú. OS 99/5, p.38.
64.Tomáška, Ľ. (1999). Slovenskí vysokoškolskí učitelia: Akí sú, prečo ostávajú. Naša Univerzita 45: p.12.
65.Tomáška, Ľ. (1998). Vzájomná ignorancia: Možné riešenia. Naša Univerzita 44 (č.6): 8.
66.Tomáška, Ľ. (1998). Druhý ročník ”BABY” grantov. Naša Univerzita 44 (č.8): 4.
67.Tomáška, Ľ. (1997). Kuželove semináre. Naša Univerzita 43 (č.x): 11.
68.Tomáška, Ľ. (1997). Granty pre mladých vedeckých pracovníkov. Naša Univerzita 44 (č.1): 7
69.Tomáška, Ľ. (1997). Prečo vstúpiť do programu ERASMUS. Naša Univerzita 44 (č.5): 7.
70.Tomáška, Ľ. (1996). Poznáte to...(?) Tak s tým niečo robme! SME 2.11.1996, str.4.
71.Tomáška, Ľ. (1995). Štrajkové reflexie. SME 21.3.1995, str.4.
72.Tomáška, Ľ. (1994). Alternatívy malých populácií. SME, 14.11.1994, str.15.
73.Tomáška, Ľ. (1994). Apoptóza a vysoké školy. Univerzitní noviny 1(2)1994, 22-23.
75.Tomáška, Ľ. - Prenos bunkového signálu: Od lineárnych kaskád k bunkovým sieťam.